Kerkennacht in 2019

Thema 2019: Is dit óók kerk?

Wie doen er mee in 2019

Meedoen

Ideeën Kerkennacht

Downloaden brochure ‘Is dit ook kerk?’

Downloaden flyer

Downloaden logo

Thema 2019

De kerkennacht (21 tot 23 juni 2019) staat in de steigers. De kerngroep die de kerkennacht coördinerend voorbereid heeft een thema vastgesteld en een statement wat het thema uitlegt. Als thema voor de kerkennacht 2019 heeft de kerngroep gekozen voor het onderwerp: ‘Is dit óók kerk?’.

Het statement luidt: ‘Tijdens de Kerkennacht laten plaatselijke kerken en geloofsgemeenschappen in het hele land zien dat je in hun kerk verrassende dingen kunt beleven. De kerk heeft bij sommige mensen een stoffig imago. Maar dat is lang niet altijd terecht! Onder het motto ‘Is dit óók kerk?’ stellen kerken zichzelf open en laten ze een ongekende kant zien. Zo dagen ze de bezoekers uit het beeld van de kerk bij te stellen’.

Dagelijks Bestuur
Voorzitter van de landelijke taakgroep is Bert Altena uit Assen.
Penningmeester van de landelijke taakgroep is: Dick van Royen uit Utrecht.
Communicatie van de landelijke taakgroep wordt verzorgd door: Marina Kapteyn.
Correspondentie met de taakgroep kan plaatsvinden via: rvk@raadvankerken.nl  o.v.v. ‘kerkennacht’