Muzikale ontmoeting met de Raad van Kerken Amsterdam

Als alternatief voor een gepland korenfestival, heeft de Raad van Kerken Amsterdam
een digitaal korenfestival geproduceerd. Elf koren uit gemeenschappen, verbonden aan de Raad,
leveren daar een bijdrage aan. Met elkaar geeft het een beeld van de diversiteit van de Raad
en van de verscheidenheid aan de wijze waarop in zang uitdrukking wordt gegeven aan wat ons
als gelovigen verbindt.

De uitvoeringen worden toegelicht door Henk Meulink (tot 21 januari 2021 voorzitter van de Raad van Kerken Amsterdam). Opname is gerealiseerd door Chris Hellwig in de Oranjekerk, met medewerking van Annemarije Rus en Katie Reid. Bij elkaar bijna een uur luisterplezier, en ook kijkplezier. Te zien is met hoeveel vreugde en inzet alle vocalen en instrumentenbespelers meewerken aan de uitvoering.

Lijst met deelnemende koren (pdf)