Medeleven Raad met moslims na aanval op gebedshuizen

De Raad van Kerken in Nederland spreekt zijn medeleven uit met moslims naar aanleiding van de gruwelijke aanval op  gebedshuizen van moslims in Nieuw-Zeeland

De Raad van Kerken heeft met afschuw kennis genomen van de gewelddadige aanval op twee moskeeën in Christchurch, Nieuw-Zeeland tijdens de gebedsdiensten op vrijdag 15 maart. Opnieuw een aanval op gebedshuizen; één van die gebedshuizen droeg de naam ‘Licht van God’. Er vielen meer dan veertig doden, en velen werden gewond, door deze terroristische aanslag. Een misdaad tegen de menselijkheid, tegen mannen, vrouwen en kinderen.

Dit is een aanval op ons allen, op onze democratische waarden, onze menselijke waardigheid, én de vrijheid van godsdienst en levensbeschouwing. De Raad van Kerken spreekt hierbij zijn medeleven uit met de families van de slachtoffers en bidt voor de slachtoffers van deze gruwelijke aanval in Aotearoa/Nieuw-Zeeland. Wij spreken onze solidariteit uit met de getroffen moslimgemeenschap en bevestigen nogmaals de noodzaak van dialoog en samenwerking met onze moslimbroeders en -zusters in Nederland en elders in de wereld.

Op maandag a.s. zal het Overleg Joden, Christenen en Moslims (OJCM) – waarin de Raad van Kerken participeert – een condoleance bezoek brengen aan de ambassade van Nieuw-Zeeland.

Afbeelding onder: Overleg Joden Christenen Moslims