Je suis Charlie in Utrecht

Op 14 april om 20:00 organiseert de Geertekerk een bijeenkomst naar aanleiding van de aanslagen in Parijs en de Je suis Charlie demonstraties. Na het massale medeleven lijkt de betrokkenheid weer snel verdwenen. Welke maatschappelijke vragen zijn blijven liggen en zijn er vervolgacties nodig?

Tijdens de avond vergelijkt sociologe Marije Boekkooi de demonstraties in Frankrijk, Duitsland en Nederland. Islamitisch theoloog Razi Quadir geeft een overzicht van de reacties op de aanslagen onder Islamitische Nederlanders. Chantal Suissa, bestuurder van de Liberaal Joodse Gemeente Amsterdam, vertelt over de impact onder Joodse Nederlanders.

De avond vindt plaats in de Geertekerk. Toegang is 5 euro. Meer informatie in de bijlagen en op geertelab.nl.

Bijlagen:

aankondiging;