40jarig jubileum Raad

Te bestellen: Jubileumboek: Waakvlam van de Geest!

Lezingen van Henk van Hout, Ineke Bakker en Marloes Keller op zaterdag 21 juni jl. kunt u hier downloaden: Henk van Hout >>> , Ineke Bakker >>> , Marloes Keller >>>

Programmaboekje 21 juni (omvangrijk pdf-bestand) Hierin is ook de viering op 21 juni opgenomen.

Doorbreek onze muren
partituur voor koren: klik hier
partituur voor orgel/piano: klik hier

Oecumene bloeit bij de gratie van het plaatselijk draagvlak; vandaar verschillende berichten over de estafette van vuur onder de actuele berichten op deze site, aan de rechterkant en eerder in juni geplaatst. Deze foto komt uit Alkmaar.

Het jaar 2008 staat op de kalender, het jubileumjaar van de Raad van Kerken Nederland. Precies 40 jaar na de oprichting op 21 juni 1968 vierden we op zaterdag 21 juni 2008 dit heugelijke feit. In die 40 jaar zijn er ook plaatselijk en regionaal veel raden van kerken/gemeenschappen van kerken/podia van kerken gevormd. Als opmaat naar 21 juni 2008 vond in de week daaraan voorafgaand een estafette plaats vanuit de vier hoeken van het land naar het centrum toe. Ook veel raden die niet meedoen aan de estafette droegen op de één of andere manier bij aan de feestelijke opmaat door ook iets te organiseren in die week. En al die evenementen komen uiteindelijk samen in HET feest op 21 juni 2008 in de Jacobikerk in Utrecht.

Informatie over de activiteiten:

Regio Noord-Oost

Regio Noord-West

Regio Zuid-Oost

Regio Zuid-West

Lees de felicitaties voor de Raad.

Jubileumkrant

De jubileumkrant is niet meer te verkrijgen, helaas. 40.000 exemplaren hebben hun weg gevonden. U kunt nog wel de krant bekijken (pdf bestand).