Pop up kerk in Heerlen

De kerken in Limburg hebben een pop-up kerk geopend. Sinds eind vorige week is de pop-up kerk aan de Akerstraat 18A in Heerlen te bezoeken. Wethouder Barry Braeken kreeg de sleutel overhandigd, waarmee hij het ijzeren hek omhoog deed gaan. Vervolgens konden de aanwezigen het bijzondere pand binnengaan, waar ze werden ontvangen met koffie, thee en koek.

De pop-up kerk heeft als ‘ondertitel’ Effe Serieus en is een soort dagkapel van Serious Request. Het winkelpand is omgetoverd tot een sfeervolle en gezellige ruimte, met medewerking van meerdere sponsoren, waaronder de Stichting Kringloop Centrale Parkstad in Brunssum.

Tot en met donderdag 24 december 2015 is de kerk open van 9.00 tot 18.00 uur. Leden van de Raad van Kerken Parkstad en andere vrijwilligers uit de kerken in de regio Parkstad zijn dagelijks aanwezig als gastvrouwen/gastheren en ‘luisterende oren’. In de ochtend is er alle gelegenheid voor een gesprekje, een kopje koffie of wat rust en bezinning in de stilteruimte, achter in het pand. Daar kunnen kaarsjes worden opgestoken en gebeden in een boek worden opgeschreven. ’s Middags zijn er allerlei activiteiten, zoals verhalen vertellen, Kliederkerk en De Kerk Draait Door (à la DWDD).

Bron: www.pknparkstad.nl