Nu aanmelden Walk of Peace 2019

Walk of peace 2019: Samen beter – beter Samen
wij zetten samen onze voeten op de weg van de vrede: loopt u ook mee? Of wilt u meehelpen als vrijwilliger? U kunt zich dan hier aanmelden.

Op zaterdag 21 september 2019, de Internationale Dag van de Vrede, zal Almere het centrale punt zijn voor de landelijke Walk of Peace, in samenwerking met de Raad van Kerken in Nederland en Pax – Voor Vrede. Het Leger des Heils, korps Almere, coördineert deze Vredeswandeling, samen met plaatselijke geloofsgemeenschappen en lokale maatschappelijke organisaties.

Het doel van de wandeling is om samen in beweging te komen met het oog op gerechtigheid en vrede. De wandeling van 5 kilometer voert langs verschillende plekken waar mensen zich inzetten voor een betere samenleving. Deze wandeling opent deuren voor u en zal leiden tot interessante ontmoetingen. De officiële start is om 12.00 uur in de Burgerzaal van het Stadhuis in Almere in aanwezigheid van de locoburgemeester van Almere de heer Jerzy Soetekouw. De wandeling eindigt omstreeks 16.00 uur in het Klankbord, het gebouw van het Leger des Heils, Pianoweg 117 in Almere (bij P&R Station Almere Muziekwijk).

Wanneer: 21 september 2019

Ambassade van Vrede
    Popkoor BinnensteBuiten

Organisatie
U loopt samen met een vrijwilliger in groepjes van 20 personen langs een mooie wandelroute van het centrum van Almere via de Stedenwijk naar de Muziekwijk. Onderweg kunt u 15 keer stoppen om ergens binnen te kijken en informatie te verkrijgen van de deelnemende organisaties die zich presenteren. U loopt op goede paden door een stedelijke omgeving en door de verrassende natuur van Almere. U loopt geheel voor eigen risico, stevig schoeisel wordt aanbevolen. Het startpunt (Almere Centrum) en het einde van de wandelroute (Almere Muziekwijk) liggen vlakbij een NS station, u kunt dus gemakkelijk met het openbaar vervoer komen. Mocht u toch met de auto komen dan kunt u het beste de auto (gratis) parkeren bij P&R Almere Muziekwijk en vandaar met de bus of trein naar het startpunt in Almere Centrum gaan. U loopt dan via de wandelroute weer naar uw auto terug.

Deelname en aanmelding
Deelname is gratis voor alle mensen van goede wil, zonder enige vorm van discriminatie. Indien u zich van te voren op deze site aanmeldt dan ligt bij het startpunt in de Burgerzaal van het Stadhuis een (gratis) tasje met onder andere een programmaboekje klaar voor u.

U kunt u ook opgeven als vrijwilliger tijdens de Walk of Peace via het aanmeldformulier. Er zijn nog vrijwilligers nodig voor het begeleiden van de wandelaars, voor de aanmeldbalie en voor de catering. Ook indien u niet zelf kunt lopen kunt u zo toch uw daadwerkelijke bijdrage leveren.

Voor aanmelding als deelnemer en/of als vrijwilliger klik hier.

Plan van aanpak Walk of Peace
    Programmaboekje en route Walk of Peace Almere (pdf in voorbereiding)

Meer algemene info over de Walk of Peace kunt u vinden op de website van de Raad (zoek op Walk of Peace) en https://paxvoorvrede.nl  Eerder bericht rondom deze Walk of Peace lezen: klik hier