Amsterdam, 23 augustus 2018: Walk of Peace

Op 23 augustus 2018 zal het precies 70 jaar geleden zijn dat de Wereldraad van Kerken in Amsterdam werd opgericht. De landelijke Raad van Kerken en de Protestantse Kerk Nederland organiseren op en voor die dag verschillende activiteiten. In de dagen daarvoor is er een jongerenconferentie (in Leusden), in de ochtend van 23 augustus 2018 een symposium in samenwerking met de Protestantse Theologische Universiteit en de dag wordt afgesloten met een bijeenkomst in de Nieuwe Kerk. De Raad van Kerken Amsterdam zal een eigen bijdrage leveren aan deze dag, die aansluit bij het huidige zevenjaars thema van de Wereldraad van Kerken, de Pelgrimage van Gerechtigheid en Vrede.

We organiseren – in samenwerking met de landelijke Raad van Kerken, Pax Nederland en de Protestantse Kerk Amsterdam – een ‘Walk of Peace’, die zal starten in de Hoftuin (achter de Hermitage), zal gaan door de oostelijke binnenstad en zal eindigen op de Dam. We lopen in kleine groepen. Deze tocht gaat langs plekken, die aan de ene kant herinneren aan vormen van onrecht en geweld, aan de andere kant plekken die verbonden zijn met allerlei vormen van (kerkelijke) betrokkenheid voor gerechtigheid en vrede. Aansluitend zullen op de Dam een aantal mensen spreken die internationaal daaraan bijdragen. Nadere details volgen.

U bent van harte welkom aan deze Walk of Peace deel te nemen. Noteert u de datum vast, donderdag 23 augustus. We verzamelen vanaf 12.30 uur, de wandeling zal zijn tussen 13.00 en 15.00 uur, de bijeenkomst op de Dam is tussen 15.15 en 15.45 uur.

Als u een actieve bijdrage wilt leveren, bv als gids voor één van de groepen, meld het ons dan: raadvankerkenamsterdam@gmail.com

Meer informatie over de Raad van Kerken Amsterdam: http://rvkamsterdam.nl

Foto: De Nieuwe Kerk vanaf de Dam.