Antwerpse meditatiebundel

De Raad van Kerken in Antwerpen gaat een boekje uitbrengen met meditaties rond Advent en Kerst. Dat vertelde vader Theodoor van der Voort, lid van de Nederlandse Raad van Kerken, naar aanleiding van een gesprek over de bundel die eerder in Nederland verscheen onder de titel ‘Opgestaan’, meditaties bij het Paasfeest.

Er is een nauw contact tussen de kerken in Nederland en België. Materialen van de week van gebed worden in de regel door plaatselijke raden uit beide landen aangevraagd. En ook de uitgaven van Oecumenisch Bulletin worden naar België verstuurd. De verschijning van het boek ‘Opgestaan’ sprak de Belgen in alle verscheidenheid aan. Ze zien het format van een dergelijke aanpak als een mogelijkheid ook de diversiteit van de kerken in de Belgische havenstad zichtbaar te maken. Het is de bedoeling dat de bundel dit najaar verschijnt.