Studiemiddag volgeboekt

Er kunnen geen mensen meer worden toegevoegd aan de studiemiddag over ‘Werk en welvaart van morgen’ van woensdag 14 september. De zaal zit vol. Tijdens de middag wordt de bundel over werk en welvaart gepresenteerd. De publicatie gaat in relatie tot de komende jaren relatief hoog blijvende werkloosheid in op vragen rond de betekenis van werk, betaald en onbetaald.

De publieksmiddag vindt plaats met medewerking van bisschop Gerard de Korte (hoofdlezing); ds. Dick Couvée, Pauluskerk en ds. Ruben van Zwieten, De Nieuwe Poort (een dubbelinterview). De publicatie wordt aan het eind van de middag aangeboden aan Carola Schouten, lid van de Tweede Kamer voor de ChristenUnie en lid van de vaste Kamercommissie voor arbeidsmarktbeleid. Moderator van de middag is Hillie van de Streek, lid van de beraadgroep Samenlevingsvragen van de Raad en Wetenschappelijk directeur van de Stichting voor Christelijke Filosofie.

De uitgave komt op een strategisch moment, kort voor Prinsjesdag. De visie op economie, werkverdeling en participatie biedt tegelijk een bijdrage aan de publieke discussie aanlopend naar de verkiezingen begin volgend jaar. De beraadgroep Samenlevingsvragen, die de publicatie mogelijk heeft gemaakt, zal de publicatie doen toesturen naar de diverse politieke partijen en een Engelse samenvatting gaat naar de Europese koepelorganisaties CEC (Europese Kerken) en Comece (Rooms-Katholieke Kerk).

Mensen die zich hebben opgegeven voor de studiemiddag kunnen zich gewoon melden bij de Bergkerk. Er komt geen aparte schriftelijke bevestiging. Als u vragen heeft over één of ander kunt u die per mail stellen: rvk@raadvankerken.nl  of even bellen met het kantoor (telefoonnummer onder aan deze website).