Inspelen op The Passion

Kerken die aandacht willen besteden aan The Passion kunnen dat op verschillende manieren doen. Ze kunnen Amersfoort bezoeken, waar The Passion wordt opgenomen of ze kunnen samen een uitzending bekijken. Je kunt ook het materiaal bespreken in een Bijbelkring, een huisgroep of catechesegroep.

De Evangelische Omroep heeft de Raad van Kerken een aantal suggesties gestuurd om op die manier kerken die dat willen te laten anticiperen op het evenement dat nu al enkele jaren achtereen met veel succes op de televisie verschijnt.

Wie een wervingstekst in een kerkblad of op een website wil opnemen, zou onderstaande tekst kunnen nemen:

Korte ‘wervingstekst’

Bekijk The Passion in Amersfoort

Het duurt niet al te lang meer: Pasen komt er aan. Een periode waarin we stilstaan bij het hoopvolle verhaal van Jezus lijden, sterven en opstanding. Met The Passion willen we als EO en KRO-NCRV ook dit jaar dit verhaal aan zo veel mogelijk mensen bekend maken. Door een eigentijdse opvoering –met bekende Nederlandse artiesten en popnummers van Hollandse bodem- hopen we veel mensen te bereiken die iets meekrijgen van de liefde van Jezus voor de mensen, en op zoek gaan naar meer.

Het muzikale paasevenement vindt plaats op witte donderdag 24 maart en komt dit jaar live vanaf het Eemplein in Amersfoort. Kijk live mee vanaf 20.30 uur op NPO 1 of kom naar het plein en beleef het van dichtbij mee!

Wie inhoudelijk het materiaal wil gebruiken, kan zich laten inspireren door onderstaande tekst:

The Passion als gespreksthema

Wil jij met je leerlingen, jeugdclub, toneelgroep of juist opa en oma voorbereiden op het Paasfeest? Download dan via www.thepassion.nl/inspiratie een van de (les)pakketten met leerzame Bijbel(teksten), interessante weetjes, gespreksonderwerpen of uitgeschreven Passie-uitvoeringen.

The Passion via the social media

Een belangrijk aspect naast het evenement en de live-uitzending is de verbinding die we via social media willen maken met de kijkers van The Passion. Mensen kunnen via Facebook en Twitter maar ook via Whatsapp inhoudelijke vragen te stellen. Samen met het Nederlands Bijbelgenootschap zorgen de omroepen voor reacties op concrete vragen. Een greep uit de mooie reacties die men vorige jaren binnenkreeg:

• “The Passion laat me op een mooie vernieuwende manier voelen dat Geloof, Hoop en Liefde me kracht geeft.”
• “Elk jaar weer mooi om naar te kijken en even stil te staan in alle drukte, geweld, hoop en liefde”
• “De liedjes krijgen nu ineens een andere betekenis, terwijl je ze zo vaak hoort!”
• “Indrukwekkend, echt weer iets om over na te denken”
• “Dankbaar dat dit mooie spektakel te zien was op tv. Dat is toch wel heel bijzonder. Ik blijf het elk jaar weer prachtig vinden. Het mooie ervan is dat er voor mij elk jaar een ander personage uitspringt, waardoor je dit lijdensverhaal elk jaar anders beleeft en het je dus ook elk jaar weer aan het denken zet”
• “Ik ben dan niet gelovig, maar het verhaal blijft mooi”

Foto: Ellen ten Damme vertolkt dit jaar de rol van Maria