Zout, zouter gestopt

Het zout is niet aan te slepen. We hebben het over de mogelijkheid om zoutsticks af te nemen bij de Raad van Kerken in het kader van de Week van Gebed. We hebben al enkele keren zout bijbesteld en nu is het zout echt gestopt.

Zoals we al eerder hebben aangegeven reikt de liturgie van de Week van gebed voor de eenheid in 2016 de verbeelding aan van zout. Na de homilie kunnen mensen naar voren komen om zout mee te nemen. Daarvoor had de Raad van Kerken kleine zoutsticks (met 1 gr. zout) beschikbaar. Men kan natuurlijk ook een schaal met zout neerzetten of zelf zakjes maken. Het voordeel van een zakje of zoutstick is dat men thuis herinnerd wordt aan dit moment in de dienst.

De Week van gebed is van 17 – 24 januari 2016. Thema is ‘Het woord is aan jou’, naar aanleiding van 1 Petrus 2:9-10.

Het bureau heeft inmiddels tienduizenden exemplaren zout geleverd en iedere keer is de voorraad weer aangevuld; die service is nu gestopt. Op=op. De boekjes met liturgie en acht dagen zijn ook uitverkocht. Het bureau zal niet meer exemplaren laten bijdrukken. Vanzelfsprekend kunt u via de website altijd nog een exemplaar downloaden en zelf uitprinten.

Dan nog een tip bij de liturgie. Daarin staat dat de lezing uit het evangelie bestaat uit Mattheüs 5: 14-16; het is evenwel meer voor de hand liggend om al bij vers 13 te beginnen, omdat daar juist melding gemaakt wordt van het zout. Bij wijze van suggestie!!!