Grote toestroom leesrooster

Het bureau van de Raad van Kerken heeft in het eerste adventsweekend talloze mailtjes ontvangen van bezoekers van de website die het nieuwe leesrooster niet konden raadplegen. Iedere dag zijn er ruim honderd mensen die de webpagina met het oecumenisch leesrooster raadplegen en in het weekend loopt dat aantal verder op. Op 28 en 29 november konden ze de verlangde pagina’s niet binnenhalen door een technische fout.

Het leesrooster van 2014 – 2015 liep af op 22 november (eeuwigheidszondag). Vanaf 29 november begint het rooster 2015-2016 te lopen en de computers van de Raad van Kerken konden niet tegemoetkomen aan de verwachtingen van de grote toestroom. Inmiddels hebben technici één en ander aangepast. Wie op de website van de Raad van Kerken kijkt onder ‘Vieren’ in de gele balk vindt daar vijf thema’s (Week van Gebed / Eén druppel jou / Leesrooster / Herdenken / Eucharistie). Wie de derde categorie (Leesrooster) daar niet vindt, kan ook nog te rade gaan bij één van de plaatjes onder de actuele berichten; bij de term ‘Oecumenisch leesrooster’. Voor 6 december (2e advent) staat Maleachi 3: 1-4, Psalm 126, Filippenzen 1, 3-11 en Lucas 3: 1-6 op het rooster.

Wie in de toekomst niet helemaal afhankelijk wil zijn van het digitale rooster kan een complete uitgave in boekvorm bestellen bij de Raad van Kerken voor 4 euro (inclusief portokosten). Het boek heet: ‘Oecumenisch Leesrooster 2013-2022’, dus tot 2022 krijgt men alle teksten overzichtelijk onder ogen. Het gaat om een aanbieding; destijds bij verschijning kostte de uitgave 10 euro.