Pelgrimage vaker op agenda

Plaatselijke raden van kerken en toerustingscommissie plaatsen het thema pelgrimage steeds vaker op de agenda. Vooral spiritualiteit en creatieve mogelijkheden zijn in trek. Dat blijkt uit de reacties die binnenkomen op de bijeenkomst die de landelijke Raad organiseert op vrijdag 25 september in de Bergkerk, Dr. A. Kuyperlaan 2, in Amersfoort.

Het thema voor de bijeenkomst is ‘pelgrim op pad’. Het begint om 13.30 uur (vanaf 13.00 uur inloop met koffie en thee). Er worden dan werkvormen en achtergronden gepresenteerd die plaatselijk eenvoudig in het komende herfst/winterprogramma zijn op te nemen. De toegang gratis en men kan zich opgeven via rvk@raadvankerken.nl (graag vóór 20 september).

Het aanbod is divers. Maar zeker aan bod komen de creatieve toepassingen die te maken zijn op de liturgie. Men heeft aangegeven daar vooral belangstelling voor te hebben. De brochure ‘Met liturgie naar buiten’ zal tegen de gereduceerde prijs van € 2,50 te verkrijgen zijn (zolang de voorraad strekt).

Verder in het programma o.a.: ‘pelgrimage in bijbelse zin’ en ‘aan het werk met de pelgrimage’ door Klaas van der Kamp.

Lees verder op deze websitepagina:

Foto: Kaart te gebruiken bij een spiritueel ganzenbord (overgenomen van het tijdschrift Woord en Dienst)