Moskee en kerk, Amsterdam

In ‘Moskee&kerk’ organiseren moskeeën en kerken in Amsterdam-Noord activiteiten waarmee zij gastvrij open staan voor wie maar wil en activiteiten organiseren waardoor mensen met elkaar in contact kunnen komen.

De aflopen vijf jaar was dit in de vorm van de ‘moskee& kerkloop’. Dit jaar is de ‘moskee&kerkloop’ éen van de onderdelen. Deze is op zaterdag 20 juni van 13.30-17 uur. U kunt kennismaken met verschillende moskeeën en kerken in Noord. Er is de mogelijkheid bij een gezamenlijke fietstocht aan te sluiten.

Op zaterdag 20 juni in de avond is de Nieuwendammerkerk open met diverse programmaonderdelen. Van 19-20.30 uur: Ontmoet een onbekende uit Noord. Tussen die onbekenden zitten een imam, een dominee, een katholiek, iemand die tuinieren leuk vindt, iemand die vooral de zin in het leven zoekt enzovoort. Ze zijn herkenbaar aan een ketting met opschrift. Je kunt 15 minuten met ze in gesprek gaan. Later op de avond is er de boeiende one-woman show van Nellie Markus over haar werk met kinderen in Mexico, ‘Alejandro en José’. En er is een schitterende tentoonstelling van 17e eeuwse prenten uit het Bijbels Museum.

In de tuin van de Nieuwendammerkerk kan op meditatieve wijze een labyrint worden gelopen. Er zijn teksten uit Islam en Christendom beschikbaar.  Er vinden ook iftars plaats tijdens de maand Ramadan (18 juni-17 juli) die nadrukkelijk open staan voor de gehele buurt. Weet u welkom bij alle activiteiten!

Dit is de zesde editie. Initiatiefnemer is Véronique Lindenburg. De Protestantse Kerk Amsterdam steunt dit initiatief.

Contact: Véronique Lindenburg 020 645 61 76, info@moskeeenkerk.nl