Boek bij Quasimodolezing

Jan Jorrit Hasselaar en Peter-Ben Smit hebben er in de achterliggende maanden stevig aan doorgewerkt en inmiddels is het klaar: een fullcolour boek over de aandacht voor het klimaat en het bezoek van patriarch Bartholomeus vorig jaar aan Nederland. Het boek wordt gepresenteerd tijdens de Quasimodolezing op 10 april aanstaande van 19.30 uur tot 21.45 uur in de Driehoek in Utrecht.

De patriarch sprak vorig jaar de Quasimodolezing zelf uit, toen hij in april een bezoek bracht aan Nederland en onder meer diverse leiders van kerken. Er zijn prachtige foto’s opgenomen in de bundel, meest gemaakt door Dio van Maaren. Jan Jorrit en Peter-Ben hebben de verhalen verder verwerkt in het boek ‘An Ongoing Conversation’. Het boek is ook verkrijgbaar vanaf 10 april bij het bureau van de Oud-Katholieke Kerk. De eindredacteuren zelf zullen exemplaren naar Constantinopel brengen en het de patriarch aanbieden. Dat is zinvol, niet alleen omdat hij de centrale spil is in de uitgave, maar ook omdat de teksten in het Engels zijn geschreven en dus voor een internationaal publiek toegankelijk gemaakt. Quotes op de achterkant zijn er van prins Jaime, prof. Jacquelien Cramer en dr. Arjan Plaisier (secretaris PKN).

Tot 10 april is mogelijk om vooraf in te tekenen op het boek. De normale prijs van € 24,50 is tot die tijd verlaagd tot € 19,95. Klik hier om het boek te bestellen.

De Quasimodolezing zelf dit jaar wordt ingevuld door prof. dr. Ruard Ganzevoort. Hij spreekt over ‘Menselijke waardigheid in de klem? Kerk een zorg’. Een ieder kan zich opgeven bij het bureau van de OKK (buro@okkn.nl). De toegang is 15 euro, studenten kunnen voor een tientje binnenkomen.