Veertig groene oases

Veertigdagentijd.. een tocht door de woestijn van de wereld, zoekend naar oases waar leven mogelijk is.

Tini Brugge, webcoördinator van de groene websites van de Raad vertelt:

Tijdens de oecumenische muziekvesper in de Gudulakerk in Lochem op de eerste zondag van de veertigdagentijd, sierden sneeuwklokjes de tafel van verzoening. Andere voorbeelden van schikken met seizoensmaterialen, vond ik op www.symbolischschikken.nl.

Op de website www.kerkenmilieu.nl is als nieuwe link toegevoegd ECO-kerk uit België, het is een boeiende aanvullingen op www.groenekerken.nl.

KRO/NCRV belde op om op de radio aandacht te besteden aan de woestijnsoep. Meer voorbeelden van vegetarische maaltijdsoepen en andere recepten staan op de website www.sameneerlijketen.nl.

Fraaie foto’s en een inspirerende tekst over de inzegening van het groene palmtakje zag ik op www.scheppingvieren.nl.

De eerste oases zijn door mij gevonden, in stille verbondheid met het gedeelde leed en licht in de Gudulakerk.

Als u voorbeelden heeft van oases “ bronnen van hoop”: zoals recepten van maaltijden, teksten die inspireerden, foto’s van schikkingen of rituelen passend in deze woestijntijd, deel het met ons, de vrijwilligers van de groene websites. We zijn te bereiken via contact op de websites.

We kunnen met uw voorbeelden het spoor van hoop verbreden.

Tini Brugge- groene websites Raad van Kerken