200 jaar Koninkrijk

De interreligieuze koepelorganisatie In Vrijheid Verbonden, waar de Raad van Kerken deel uit maakt, heeft dinsdag 28 januari in het Academiegebouw een presentatie verzorgd over de bijdragen van de diverse religies aan de democratie. Namens de christenen voerde Vincenza La Porta het woord, zij is beleidsmedewerker Jeugd bij de Evangelische Alliantie. Ds. Karin van den Broeke en mgr. Jan van Burgsteden schudden namens de kerken de hand van de speciale gast, dat is prinses Beatrix.

Prinses Beatrix kreeg een boek aangeboden, getiteld ‘Religies dromen voor ons land’. Iedere religie nam vanuit de droom een stukje van het boek voor zijn rekening. Van joodse zijde is nagedacht over de cover, de hindoes bezonnen zich op het schutblad, de boeddhisten kozen het lettertype, de moslims symboliseerden het leeslint, en de christenen dachten na over de illustraties. Bekijk het boek: klik hier (pdf).

Aan alle aanwezigen op de bijeenkomst is een boek uitgereikt. Het boekje is inmiddels uitverkocht.

foto’s (foto’s: Sandra Haverman):
1. De presentatie van de moslims
2. De overhandiging van het boek
3. De overhandiging van het boekje.

4. Polycarpus (Syrisch-Orthodox) in gesprek met een joodse afgevaardigde.

5. Tafereel bij de receptie.

6. De gepresenteerde uitgave.