TV-registratie gebedsweek

Er komt een tv-registratie van de startviering van de week van gebed om eenheid onder christenen. De Zendtijd voor Kerken verzorgt dat. Van die registratie komen korte clips beschikbaar, die een ondersteuning kunnen zijn in het dagelijks bezinningsmoment in deze week. De clips zullen naar alle waarschijnlijkheid gepubliceerd worden in de sociale media.

Sinds enkele jaren hebben de Raad van Kerken en de Evangelische Alliantie de krachten gebundeld om vorm en inhoud te geven aan de week van gebed. De aftrap van de week, die van 20 tot en met 27 januari 2013 plaatsvindt, gebeurt door een viering bij de gemeenschap van Chemin Neuf in Oosterhout.

Dit jaar komt het materiaal uit India van Dalit-christenen en is internationaal afgestemd met onder meer de Wereldraad van Kerken, het Vaticaan en de internationale Evangelische Alliantie. Zo’n tweehonderdduizend christenen in heel Nederland zullen meedoen in de week.

Gemeenschap Chemin Neuf is gastheer van de startviering, in samenwerking met onder meer de kerken in de regio Oosterhout/Breda. Diverse kerken zullen een bijdrage leveren in de viering. Tijdens de viering op 13 januari zullen tv-opnames gemaakt worden, die op 20 januari worden uitgezonden.

Foto: priester Damien (links) en ds. Jan Wessels (rechts); foto beneden: de voorbereidingsgroep.