Vredesmars Koptische Kerken

De Koptische Orthodoxe Kerken in Nederland organiseren een vreedzame demonstratie als uiting van de solidariteit met de christenen in Egypte bij het museumplein in Amsterdam op zaterdag 15 oktober 2011 om 13.00 uur.

De kerk doet een beroep op haar kinderen om deel te nemen in deze vredesmars en moedigen de leden aan vlaggen en spandoeken mee te nemen om zo in een demonstratie solidariteit en meeleven te uiten van de koptische gemeenschap in Nederland met de Kopten in Egypte.

Moge de Heer de Kerk van Egypte zegenen en de ziel van haar martelaren in vrede rusten, aldus Vader Arsenious El Baramousy van de Koptisch Orthodox Kerk,

De Koptisch Orthodoxe Kerk in Nederland is lid van de Raad van Kerken in Nederland.

Foto: bij de begrafenis van de slachtoffers in Egypte