Nieuwe (eind)redacteur

Per september is André van der Wijk de nieuwe (eind)redacteur van de website van de Raad van Kerken. André is afgestudeerd journalist en godsdienstwetenschapper en werkt bij de Dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk. Hij is één van de mensen die reageerde op de vacatures die de Raad op de website vermeldt voor diverse vrijwilligersfuncties.

Het is de taak van André om berichten te (her)schrijven en te plaatsen op de site. De correspondentie met de eindredactie kan gewoon verlopen via rvk@raadvankerken.nl. Plaatselijke raden en regionale raden worden aangemoedigd om berichten door te sturen die mogelijk voor plaatsing geschikt zijn.

André van der Wijk (25) studeerde Journalistiek aan Hogeschool Windesheim en Religie en Levensbeschouwing aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Hij studeerde af op een onderzoek naar online gemeenschapsvorming van ‘nieuwe atheïsten’. Hij heeft ervaring met het onderhouden van websites. “Ik hoop dat we met de website een breed publiek kunnen aanspreken en hen op een heldere en duidelijke manier  van nieuws kunnen blijven voorzien” aldus André van der Wijk.