München klaar

De kaartverkoop is begonnen voor de tweede oecumenische kerkendagen in München. De kerkendagen vinden plaats van 12 tot 15 mei 2010.

Zo’n 60 commissies hebben meer dan 3000 programma-onderdelen op touw gezet.  Globalisering en wetenschap, de sociale omstandigheden in Duitsland, vrede en de dialoog met de wetenschappen behoren tot de belangrijker thema’s tijdens de tweede oecumenische kerkendagen. Eén van de hoogtepunten is een gesprek met twee presidenten van kerkelijke organisaties.

Men kann discussiëren met Nina Hagen, Bianca Jagger, Hans Küng, Angela Merkel; aan bijbelstudie doen met Jörg Zink e.v.a. In het Olympiapark wordt een speciaal jeugdprogramma verzorgd. Kaarten voor het hele programma kosten 89 euro. Er worden honderdduizend gasten verwacht.

Foto: Olympiapark waar het jongerenprogramma draait.