Week van gebed voor de eenheid van de christenen 2010

Beeld: Willy Schut

Als materiaal is/komt beschikbaar:

* Inleiding op het thema

* Boekje (met orde van dienst en teksten voor de acht dagen) (pdf-bestand)

* Gebeden

* Liederen

* Meditatie/preekschets bij het thema
   – Wout van Laar
   – Klaas van der Kamp
   – Jaap Haasnoot
   – Jaap van der Meij

* Schotland – achtergrondinformatie

* Opstaan! Meer liederen uit Iona, Glasgow
   nr. 16 Laudate omnes gentes (pdf)
   nr. 23 Op God alleen wacht ik (pdf)

* Stemmenspel

* Kinderen/tieners

Bekijken: (pdf-bestanden)

* Poster

* Gebedskaart

* Omslag brochure

Materiaal Evangelische Alliantie

De Raad van Kerken werkt nauw samen met de Evangelische Alliantie in het kader van de Week van Gebed. De twee organisaties verwijzen ook naar elkaar. Naast de informatie die de bezoeker op deze website krijgt aangeboden kan men ook surfen naar www.weekvangebed.nl van de EA en daar het evangelische materiaal inzien. Er is vanzelfsprekend niets op tegen om ook uit dat materiaal te putten.

De Evangelische Alliantie biedt onder meer aan: gebedsfolders voor kinderen, jongeren en volwassenen, een handleiding met preekschetsen en uitgewerkte liturgieën, een kinder- en een tienerpakket waarmee men bijvoorbeeld een zondagsschoolles of tieneravond kan voorbereiden.

Gezamenlijk bieden de beide organisaties aan: voorbeelden van meditaties c.q. preekschetsen en twee kaarten.

De twee organisaties hebben eigen posters. Maar om gebruikers te helpen worden op de websites van beide organisaties om te downloaden ook de beide posters beschikbaar gesteld met het logo van de samenwerkende organisatie. Plaatsen die dat willen kunnen gebruik maken van dit aangeboden materiaal.

Poster Raad van Kerken in Nederland (met logo EA): download
Poster Evangelische Alliantie (met logo Raad van Kerken): download