Nieuwe coördinator SKIN

Anmar Hayali wordt de nieuwe coördinator van de migrantenorganisatie SKIN. Dat heeft het bestuur van de vereniging van migrantenkerken Samen Kerk in Nederland (SKIN) bekend gemaakt. Anmar Hayali is benoemd als coördinator per 1 oktober 2009. Hij volgt June Beckx op, die eerder aankondigde het werk te zullen beëindigen.

Ir. Anmar Hayali is geboren en getogen in Bagdad -Irak. Hij is van huis uit christen en is lid van de Syrisch-Orthodoxe Kerk. Daarnaast bezoekt hij kerken van andere christelijke stromingen, zoals de Arabische Evangelische Kerk, en is hij lid van de jongerengespreksgroep van de Bosbeskapel in Den Haag. Hayali is ook actief betrokken binnen de Vereniging van Iraakse Christenen in Nederland.

De huidige functionaris, June Beckx, blijft als coördinator bij SKIN betrokken tot 1 oktober. Zij neemt officieel afscheid op 29 oktober.

Momenteel zijn er 67 migrantenkerken en -geloofsgemeenschappen aangesloten bij SKIN. De coördinator (werkzaam voor 32 uur) heeft als takenpakket onder meer het onderhouden van de contacten, het representeren van de organisatie, het verzorgen van de correspondentie en het doen uitgaan van de SKIN-nieuwsbrief.

De eerste coördinator van SKIN was Kathleen Ferrier. Zij deed het werk tot 2002, toen ze namens de CDA-fractie toetrad tot de Tweede Kamer. June Beckx volgde haar op en heeft nu aangekondigd in Djakarta te gaan wonen.