PVV heeft discriminerende invloed

De Partij voor de Vrijheid heeft een slechte uitwerking op de verdraagzaamheid in Nederland. Dat vindt ruim 59 procent van de mensen die de website van de Raad van Kerken hebben bezocht en die de poll daarover hebben ingevuld.

‘Hoe actueel is de dreiging van racisme in Nederland?’ was de vraag aan bezoekers van deze site. Uit de antwoorden op het keuzemenu bleek dat er een meerderheid is, die vindt dat de uitsluiting op basis van ras of uiterlijk in ons land is toegenomen. Ongeveer een derde van de bezoekers (35 procent) gaf aan, dat de dreiging altijd aanwezig is, omdat het iets is wat in mensen zit. Slechts 5 procent meent dat de situatie is verbeterd, omdat er meer kennis is gekomen.

In totaal vulden 54 mensen de poll in. De nieuwe poll gaat over de Ramadan. De Raad van Kerken biedt een groet aan, die christenen kunnen toesturen aan moslims of de moskee in de buurt. Bekendmaking van het bericht via de websites van de Raad van Kerken en via de site van de IKON gaf nogal wat reacties. Tijd om de nieuwe poll daarover te laten gaan. Het woord is aan u.