Emmen klaar voor kerkennacht

De Raad van Kerken In Emmen heeft het programma voor de Kerkennacht klaar. Het is voor het eerst dat de Drentse Raad een dergelijk evenement lanceert.

De activiteiten concentreren zich in en om de Grote Kerk in het centrum van Emmen.( zie www.raadvankerkenemmen.nl). De kerkennacht zal gehouden worden van vrijdagavond 19 juni 23.00 uur tot en met zaterdagmorgen 20 juni 5 uur. De toegang is gratis.. Het( voorlopige) programma ziet er als volgt uit:

23.00 uur: opening van de Kerkennacht door wethouder Henk Jumelet
23.10 uur: kerkdienst o.l.v. ds. A.Forrer  m.m.v. Laus Deo. Thema;  “Wakker worden…”
24.00 uur: koffie, drankje, stands en tentoonstelling
0.30 uur: Santiago wandeling. Luister en zie hoe we daar met elkaar kunnen komen
1.30 uur: koffie, drankje, stands en tentoonstelling. Er wordt informatie gegeven over  Amnesty International
1.45 uur: Oud  en Nieuw. Zingen van oude en nieuwe liederen uit verschillende bundels van de Kerken
2.30 uur: koffie, een broodje en een drankje en ruimte voor standhouders; Leden van de Hut gemeente vertellen….
3.00 uur: De groep Actiefaith gaat met ons in discussie  over actuele thema’s
3.45 uur: koffie
3.45 uur; Gemeenteleden van de Evangeliegemeente De Duif bieden een spetterend programma met onder meer zang
4.30 uur: slotkoffie
4.45 uur: Taizé viering met jongeren die net in Taizé zijn geweest
5.15 uur : afsluitende broodmaaltijd

Er zijn diverse stands van bij voorbeeld het NBG en Amnesty International. Tevens zijn er tentoonstellingen.

Foto: Een stand van het NBG is één van de informatiepunten bij de kerkennacht in Emmen.