Poll: de nabestaanden bepalen

De nabestaanden bepalen. Die wat marketingachtige conclusie schijnt bij onze levensinstelling te passen. Want 47,2 procent van de mensen die de poll invulden over de herdenking van de luchtvaart-slachtoffers vonden dat de viering zelf moet passen bij de slachtoffers. In totaal vulden 91 mensen de poll in.

Daarnaast was 36,2 procent van mening dat religie een plek moet hebben bij zo’n viering, omdat religie hoop geeft. Een minderheid van 16,4 procent vond dat een viering best algemeen kan zijn, omdat er algemene menselijke principes van toepassing zijn.

De nieuwe poll gaat over de aanstaande Europese verkiezingen. In hoeverre moeten de kerken zich daarmee bemoeien? Stimuleren middels voorbeden en een positief woord? Kritisch analyseren in hoeverre de macht werkelijk gedeeld wordt? Of is het een thema dat in het geheel niet past bij de kerken? De bezoekers van deze site mogen het zeggen in de nieuwe poll.