Eindelijk een Haagse Lieddag!

9 mei 2009
Elandstraatkerk (De Elandstraatkerk is goed bereikbaar met openbaar vervoer.)
Elandstraat 194, Den Haag
Deur open: 10.00 uur
Aanvang programma: 10.30 uur

De teksten van theoloog/dichter Huub Oosterhuis en de daarvoor gecomponeerde muziek, behoren inmiddels tot de kern van het hedendaagse liturgische repertoire. Op zaterdag 9 mei heeft u de kans om van hun veelzijdigheid te genieten en een aantal liederen grondig in te studeren verschillende onder leiding van de componist! De dag staat onder leiding van kenners van Oosterhuis.Tom Löwenthal en Henri Heuvelmans werken als componist, dirigent en pianist al jaren met hem samen. Kees Kok is directeur van stichting Leerhuis en Liturgie. Koorleden, maar ook geïnteresseerde gemeenteleden en parochianen, zijn van harte welkom. Van 10.30 tot 15.00 uur zult u bestaande en nieuwe
liederen meerstemmig instuderen.Vanaf 15.15 uur keren de liederen terug tijdens een vesperdienst, die ook openstaat voor andere belangstellenden.

Kosten: €10 te voldoen aan de ingang van de kerk (inclusief bladmuziek). Let op: koffie en thee zijn tegen betaling verkrijgbaar, zelf een lunchpakket meenemen! Aanmelden: info@steknet.nl (o.v.v. Haagse lieddag) of (070) 318 16 16. Informatie: Ria Huisman, (070) 363 08 30.

De Haagse lieddag is een initiatief van Stek, voor stad en kerk, de zanggroep Lukas/Ekklesia van de PKNgemeente Lukaskerk en de oecumenische basisgroep Ekklesia Den Haag o.l.v. Fokke de Vries en het Jenhka koor van de Ignatiusparochie / Elandstraatkerk o.l.v. Jan Hulsbergen.