Ineke Bakker vertrekt bij Raad van Kerken in Nederland

Algemeen secretaris wordt directeur van Stichting Oikos

Algemeen secretaris drs. Ineke Bakker vertrekt per 15 oktober bij de Raad van Kerken in Nederland. Na een dienstverband van twaalf jaar bij de Raad wordt zij directeur van Stichting Oikos, de Nederlandse oecumenische organisatie voor duurzame ontwikkeling en armoedebestrijding.

In een reactie op het vertrek van Ineke Bakker prijst voorzitter dr. Ton van Eijk van de Raad van Kerken haar grote inzet voor de Nederlandse oecumene in het afgelopen decennium. “Zij heeft als gezicht van de Raad van Kerken op een groot aantal dossiers de overtuigingen en standpunten van de Raad met verve naar voren gebracht, zoals de asielproblematiek, armoede in Nederland en de rol van religie in de samenleving. Ook heeft zij zich van harte ingezet voor de eenheid van de kerken en het geloofsgesprek tussen de lidkerken van de Raad. Tenslotte heeft zij ook in de opbouw van de contacten met migrantenkerken en de interreligieuze dialoog een belangrijke rol gespeeld. Ineke Bakker heeft als algemeen secretaris van de Raad van Kerken veel werk verricht, waarvoor de lidkerken haar veel dank zijn verschuldigd. De Raad van Kerken feliciteert Oikos van harte met haar nieuwe directeur.”