‘Wereldkerken in Nederland’ wint Zilveren Camera 2023

Het afgelopen jaar heeft fotograaf Bram Petraeus gewerkt aan een uitgebreide fotoserie over migrantenkerken en internationale kerkgemeenschappen in Nederland. Er zijn ongeveer 1.200 internationale kerkgemeenschappen en bijna een miljoen migrantenchristenen in Nederland.

“Hoewel het Nederlandse religieuze landschap sterk wordt beïnvloed door migratie van christenen, is dit amper zichtbaar in het publieke domein”, zo meent het Museum Catharijneconvent, de opdrachtgever voor deze fotoserie.

Bram Petraeus won met zijn fotoselectie de Zilveren Camera 2023 derde prijs in de categorie ‘documentair nationaal’. Rond de zomer worden de foto’s gepubliceerd in het boek ‘Wereldkerken in Nederland’. De selectie van Bram is nu al te zien in Museum Hilversum dagelijks tot 14 april 2024.

Bron: nieuwsbrief SKIN