Week van gebed: promotiemateriaal en collecte

Van zondag 16 januari tm 23 januari vindt de internationale Week van gebed voor eenheid plaats. Met nog anderhalve week te gaan voor de aftrap, ronden vele lokale geloofsgemeenschappen de laatste voorbereidingen af. Om hen te helpen de week in de eigen woonplaats breed onder de aandacht te brengen, bieden MissieNederland en de Raad van Kerken diverse promotiematerialen aan, zoals een drie meter breed spandoek (wasbaar en jaarlijks herbruikbaar), posters in diverse formaten en gebedskaartjes, die bijvoorbeeld verspreid kunnen worden via een kerkblad.

Kinderen en jongeren

Om de week ook voor kinderen en jongeren interessant te maken, zijn er voor hen aangepaste materialen en activiteiten ontwikkeld. Voor de kinderen is er het kindergebedsboekje. Voor tieners zijn er diverse activiteiten rond het thema ‘Glow in the dark’.

Om de vieringen zowel visueel als liturgisch kracht bij te zetten maakte Peter van Asselt, bloemstylist verbonden aan de Abdij van Egmond, een liturgisch arrangement.

Boekjes met de orde van dienst zijn zowel in papieren versie als digitaal beschikbaar, evenals het boekje met de reflecties en gebedspunten voor de acht dagen (gestaffelde prijzen).

Collecte voor de Raad van Kerken

Tenslotte: Zoals ieder jaar vraagt de Raad van Kerken in Nederland aan kerken en geloofsgemeenschappen die deelnemen aan de Week van gebed om een van hun collectes te bestemmen voor het oecumenisch werk van de Raad. We hopen ook dit jaar weer te rekenen op deze steun! Voor meer informatie over het organiseren van een (deur)collecte kunt u contact opnemen met de Raad: rvk@raadvankerken.nl of 033-4633844.