Slotviering Inspiratiefestival

In het weekend van 22 – 24 oktober was de Raad van Kerken present op het derde inspiratiefestival Terschelling. Daar kwamen ruim 750 mensen uit alle windstreken samen om nieuwe inspiratie op te doen voor hun kerk, geloofsgemeenschap en zichzelf.

De deelnemers konden kiezen uit talloze workshops, lezingen en andere werkvormen rond het overkoepelende thema ‘Geloven in beweging’.

Zelf gaf de Raad dit thema vorm in de slotviering op zondagochtend in een tot de laatste stoel gevulde Westerkerk. In deze viering, met als titel ‘Een vogel uit de hemel’ gingen ds. René de Reuver, lid van het moderamen van de Raad, en ds. Christien Crouwel, algemeen secretaris, gezamenlijk voor.

De viering concentreerde zich rond vier bijbelteksten waarin de duif, als beeld van Gods Geest, een rol speelt. Daarbij kwam de duif zelf ook meditatief aan het woord, vertolkt door ds. Crouwel. In zijn verkondiging verbond ds. De Reuver de teksten met elkaar.

Het geheel werd, in een mooie doorgaande muzikale lijn, omlijst door koor- en gemeentezang, onder de bezielende leiding van Willem Blonk, referent Vieren van de Raad en dirigent van het Koor Hemelsbreed en de Open Hof Cantorij uit Rotterdam en door diverse andere musici.

Foto: Creative Vocals uit Twente; fotograaf: Klaas van der Kamp