Wake tegen uitzetting naar Afghanistan

Op dit moment worden gezinnen met kinderen uitgezet naar Afghanistan. De Raad van Kerken Culemborg organiseert een wake bij het detentiecentrum Zeist komende vrijdagavond, 12 juli, om 20.00 uur. De Raad van Kerken in Nederland is solidair met de actie vanuit Culemborg.

Het uitzetten van mensen naar Afghanistan is momenteel onverantwoord, aldus de projectgroep Vluchtelingen van de Raad van Kerken. Afghanistan behoort tot de notoir onveilige landen en regio’s in de wereld. Uitzetting is in het bijzonder ontverantwoord als ook kinderen betrokken zijn. Kinderen die uitgezet worden naar een land waar ze de taal niet spreken, waar mogelijk meisjes niet naar school kunnen en waar niet te verwachten is dat aansluiting bij een school- en opleidingstraject mogelijk is. Dit is in strijd met uitgangspunten van humanitair handelen en mensen in staat stellen perspectief op een waardige toekomst te verkrijgen.

Een ieder is uitgenodigd deel te nemen aan de wake.

Foto: hek detentiecentrum Zeist.

Op dit moment worden gezinnen met kinderen uitgezet naar Afghanistan. Bent u daarvan op de hoogte?

Moet er vanuit de kerken geen signaal komen dat dit niet kan?

Vanuit Culemborg wordt a.s. vrijdagavond vanaf 20.00 u een wake georganiseerd bij het detentiecentrum Zeist.