Deel je Tafel voor vluchtelingen

Veel vluchtelingen voelen zich eenzaam, terwijl onderzoek laat zien dat persoonlijk contact heel belangrijk is voor een succesvolle integratie. Op 20 juni 2019 – Wereldvluchtelingendag – organiseert Kerk in Actie samen met kerken, scholen en gezinnen de landelijke actie Deel je Tafel om vluchtelingen te laten weten dat ze welkom zijn en hen helpen om zich hier thuis te voelen. We vragen u om met vluchtelingen uit uw omgeving samen aan tafel te gaan, om samen te eten en elkaar te ontmoeten. Doet u mee?
Kijk op www.tafelsvanhoop.nl voor meer informatie.

We hopen met alle tafels samen de langste tafel van Nederland te vormen en een nog langere tafel dan vorig jaar. In 2017 en 2018 deden tientallen gemeenten mee en vormden we een tafel van 3,5 kilometer.
“We hadden een fantastische verbindende avond. Alle genodigde vluchtelingen met hun gezinnen zijn gekomen.” – Frits uit Loenen aan de Vecht.
“Het was een fantastische avond met ruim 130 mensen. In het jongerencentrum speelden de kinderen, ze maakten muziek en er werd zelfs gedanst.” – Ina uit Elst.

Help mee bij integratie – Uit onderzoek blijkt dat 94% van de vluchtelingen graag Nederlandse vrienden wil, maar dat het lastig is vrienden te maken. En dat terwijl andere onderzoeken laten zien dat vriendschappen heel belangrijk zijn voor een succesvolle integratie, het leren van Nederlands en het vinden van werk. Met een Deel je Tafel draagt u een steentje bij aan hun integratie!

Download de poster [PDF]

Foto: Kerk in Actie.