Opnieuw groei webbezoek

De groei op de website van de Raad van Kerken zet zich nog steeds door. In de eerste helft van 2018 lag het bezoekersaantal opnieuw negentien procent hoger dan in het vorige jaar.

Het best bekeken thema in het eerste halfjaar van 2018 was ‘Gastvrijheid in DNA’ (6 april 2018), een verslag van de inspiratiedag over Kerkproeverij, met onder meer een inleiding van Stefan Paas. Als tweede werd het meest bekeken: ‘Syrische bijdrage jubileum’ (26 januari 2018), waarin Samuël Dogan in de kapel van de Raad van Kerken een halleluja zingt. Het onderwerp wat als derde het meest werd bekeken is ‘Nu ik oud word’ (12 februari 2018), waarin het thema van voltooid leven aan de orde komt.

De meeste mensen kijken tussen tien en elf ’s ochtends naar de website. Dat was vorig jaar nog tussen elf en twaalf. Dinsdag is de dag waarop de meeste bezoekers kunnen worden verwelkomd. Op zaterdag en zondag wordt er beduidend minder naar de website gekeken.

Januari levert al jaren achtereen de meeste bezoekers van de site op. Dat heeft te maken met het materiaal van de Week van gebed, wat dan wordt aangeboden.