Bureau Raad is verhuisd

De Raad van Kerken is verhuisd naar een nieuw bureau. Vrijdag 8 juni zijn de meubels overgezet vanuit het seminarie naar het voormalige beheerdershuis. Het kantoorgedeelte is op de begane grond ingericht. Daarboven is een vergaderzaal voor maximaal veertien mensen gekomen.

Bezoekers hoeven voortaan niet meer bij de dubbele deur van het vergadercentrum aan te bellen. Ze kunnen de deur ter rechterzijde daarvan nemen. De Raad van Kerken heeft voortaan een eigen ingang. Zij die met de auto komen, kunnen onverkort gebruik blijven maken van de parkeervoorzieningen bij het oud-katholieke seminarie.

De verhuizing is doorgevoerd, omdat de oud-katholieke eigenaren van het pand het vergadergedeelte willen uitbouwen. Het kantoor van de Raad van Kerken zat daarvoor een beetje in de weg. Nu zijn er mogelijkheden om de hal uit te bouwen, zodat het nog representatiever wordt. Tegelijk is de Raad van Kerken erg tevreden over de mogelijkheden die de voormalige beheerderswoning biedt. De oud-katholieken hebben het woongedeelte omgebouwd, zodat er een geschikte kantoorlocatie is ontstaan op de begane grond en naast een vergaderzaal op de eerste verdieping is er een keuken annex archiefkamer gekomen. Het Leger des Heils heeft de Raad geholpen aan representatieve, tweede hands meubels.

Het seminarie ondergaat een grote opknapbeurt. Eerder deze week werden de glas-in-lood-ramen teruggeplaatst van de kapel. En de vergaderzalen boven zijn al eerder onder handen genomen.

Foto’s:
1. Mensen van het Leger des Heils hebben geholpen de vergadertafel klaar te maken;
2. De kapel krijgt schone glas-in-lood-ramen, tegelijk in het verlengde van het seminarium een goed zicht op de voormalige woning van de beheerder, nu het onderkomen van de Raad van Kerken in Nederland.