Klooster! over gastvrijheid

Een uitnodigende kerk volgens Stefan Paas. Op de landelijke inspiratiedag ter voorbereiding van de kerkproeverij hield Stefan Paas een mooie lezing over de betekenis van uitnodigen. Die lezing is opgenomen in het magazine Klooster! dat in juni met een speciaal nummer over gastvrijheid komt.

Ook Anselm Grün, de bekende benedictijn uit Münsterschwarzach, laat zijn gedachten gaan over uitnodigen en gastvrijheid. Tenslotte zijn er ook concrete voorbeelden van kerken (protestants en katholiek) die de eerste kerkproeverij tot een succes wisten te maken. Al deze verhalen en nog veel meer zijn te vinden in Klooster! uitgave van Adveniat te Baarn, 9.95 euro per exemplaar.

Daar komt 22 augustus ook de briefwisseling uit tussen Leo Fijen en Anselm Grün die in het teken staat van die ene vraag: hoe kun je een uitnodigende en gastvrije kerk zijn en hoe lukt het je om toekomst te zien in de kerk? Deze uitgave bevat vijftien brieven en verschijnt bijna een maand voor de kerkproeverij van 2018. Dit boek is geschreven met het oog op de kerkproeverij van 2018. In dit boek staan daarom tal van concrete voorbeelden van uitnodigende kerken.

Uitgave van Adveniat te Baarn, 19.90 euro, 200 pagina’s.

Voor diverse tips rond kerkproeverij: klik hier.