Arjen Bultsma over Kerkproeverij

In het weekend van 9 en 10 september vindt de actie Kerkproeverij plaats. Enkele prominente vertegenwoordigers uit de kerken stelden we een vraag: hoe ze tegen de campagne aankijken bij voorbeeld en wie ze uitnodigen.

Priester Arjen Bultsma (afgevaardigde vanuit de Rooms-Katholieke Kerk naar de Raad van Kerken) is lid van het kernteam van Kerkproeverij. Wat heeft je in de aanloop van de campagne erg aangesproken?

Drs. Arjen Bultsma

Arjen Bultsma: ‘De snelheid en eigenlijk ook het gemak waarmee zoveel kerkgenootschappen, maar ook mediaorganisaties zich achter Kerkproeverij hebben geschaard, heeft me positief verrast. Het enthousiasme wat ondertussen merkbaar is bij een grote groep plaatselijke gemeenschappen werkt op mij zeer bemoedigend. Mooi om met elkaar te erkennen dat er door en soms met onze eigen gemeenschappen iets moet gebeuren om de drempel van de kerkdeur te verlagen. Goed dat we solidair zijn in wat zo goed als iedereen als een verbeterpunt erkent: daadwerkelijk uitnodigend en verwelkomend kerk zijn’.

Voor meer uitspraken over de campagne van leidinggevenden in hun kerk: klik hier