Utrecht achter actie

Het Utrechts Platform voor Levensbeschouwing en Religie gaat campagne voeren voor studenten in Kirkuk in Irak. Onder het motto ‘Adopteer een student’ probeert het platform sponsorgelden te vinden waardoor studenten van diverse achtergronden in de gelegenheid zijn hun studie af te ronden in de Iraakse stad. De studenten zijn in 14 woonhuizen opgevangen door bisschop Mirkis, van de Chaldeeuws-Katholieke Kerk. Onder de studenten zijn christenen, yezidi’s en moslims.

Het platform presenteerde zondag 22 mei een film over de situatie in Kirkuk. Yosé Höhne-Sparborth heeft het materiaal verzameld en toegankelijk gemaakt via YouTube. Wie wil kan zelf een kijkje nemen, via hier  en via hier. Mensen die willen bijdragen aan het project kunnen hun geld storten op NL74INGB0000435382, t.n.v. Kerk en Vrede, onder vermelding van ‘Kirkuk’.