Gevoel voor vluchtelingen

Kerken zetten zich op veel plaatsen in voor een goede opvang van de vluchtelingen. Het Kerkgenootschap van de Zevendedags Adventisten vormt daarop geen uitzondering. De Nederlandse Adventskerk organiseert met de hulporganisatie ADRA een bijeenkomst ‘Hulp aan vluchtelingen in Nederland’ om mensen die op de één of andere manier duidelijker zicht willen krijgen op hun betrokkenheid bij vluchtelingen van dienst te zijn.

De bijeenkomst wordt gehouden op zaterdagavond 2 april vanaf 19.30 uur in Den Haag. Belangrijk onderdeel van het programma vormt de presentatie van Bright O. Richards, zelf gevlucht uit Liberia. Hij brengt de voorstelling ‘The Bright Side of Life’. Na een hapje en een drankje zijn er vervolgens twee workshops, respectievelijk over de vraag: ‘Wat kan ik betekenen als coach/maatje voor vluchtelingen?’ en ‘Voorbeelden van geslaagde projecten en hoe ze op te zetten’. De avond wordt om 22.00 uur afgesloten.

Tijdens de avond zullen ook lokale en regionale partijen aanwezig zijn die zich al inzetten voor vluchtelingen. Plaats van samenkomst is het kerkgebouw van de Adventsgemeente in Den Haag, Robijnhorst 197. Iedereen is welkom.

foto: Brian Richards rechts van de koning tijdens een presentatie