Etappes van klimaatloop

Wie dat wil, kan meelopen voor een schoner klimaat. In het najaar van 2015 organiseren diverse organisaties waaronder Oikos met steun van de taakgroep Pelgrimage van de Raad van Kerken een klimaatloop met diverse etappes in Nederland.

De eerste etappes zijn al geweest. Een volgende etappe is er op 17 en 18 oktober in Deventer. Op 24 oktober is er vervolgens een landelijke manifestatie in Utrecht. Op 31 oktober en 1 november is de vierde etappe in Wageningen. De vijfde etappe, in Heerlen, is op de rol gezet voor 14 en 15 november. Op 21 november is er vervolgens een event in het Humanity House in Den Haag. Van 30 november tot 11 december vindt vervolgens de klimaattop plaats in Parijs. Voor meer informatie www.klimaatloop.nl.

Oikos heeft verder materiaal gemaakt, wat men kan gebruiken om aandacht voor het thema te vragen in themadiensten en dergelijke. De organisatie werkt zelf met zoiets als een ‘scheppingszondag’. De Raad kent zo’n inkleuring niet, maar wijst wel op het materiaal, zodat kerken en parochies die dat willen op een eigen plaats en met een eigen timing er wellicht hun voordeel mee kunnen doen.