Week van Gebed 2016: Het woord is aan jou

Het materiaal voor de Week van gebed is voor iedereen beschikbaar. De Week van gebed is van 17 t/m 24 januari 2016. Centraal staat dit jaar 1 Petrus 2:9-10. Bij het bureau kan men materiaal aanvragen.

De digitale nieuwsbrief van de Week van gebed is gestart. Inmiddels zijn er twee nieuwsbrieven verzonden (zie hieronder). Mocht u daarvoor belangstelling hebben en denkt u dat u nog  niet op de lijst staat, laat het ons weten, dan voegen wij uw e-mailadres toe.

NB: De zoutsticks zijn uitverkocht!!!! Maar wel is er een pagina over het brood en het zout op www.symbolischschikken.nl en www.sameneerlijketen.nl

Zie ook de subpagina onder aan deze bladzijde

Ook vindt u hieronder een voorbeeld voor de kindernevendienst, een overdenking, symbolisch schikken rond de dienst, een inleiding op het thema en informatie over de situatie in Letland. Het basismateriaal komt daar vandaan.

De tekst van het gebedskaartje:

Voor het complete gebedskaartje: klik hier
Voor het boekje met de liturgie: klik hier
(NB de acht dagen zijn niet opgenomen)
Voor de poster om zelf te printen: klik hier

Bestelformulier: klik hier

Nieuw dit jaar:
Organiseer nu ook een introductie in het gebed op de christelijke of openbare basisschool. Overleg met de docenten en verken de mogelijkheden. Je zou kunnen denken aan een reeks lessen op school, een contactmoment tussen kerken en school en een gezamenljike viering, waarin de kinderen een bijzondere plaats innemen. Er is dit jaar een nieuwe onderwijsmethode uitgekomen voor het godsdienst op de openbare basisschool. Daarin zijn enkele lessen opgenomen over het gebed.
Voor enkele lessen op de basisschool: klik hier

De verbeelding van het zout: klik hier voor een toelichting.

Uitzending televisie
Het thema staat ook centraal staat in de viering die op zondagochtend 17 januari op televisie is te zien (via EO). Het is een liveuitzending van 9.10 tot 10.00 uur op NPO2 vanuit de Immanuelkerk in Maassluis.
Deelnemende kerken: Leger des Heils, Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt, RKK Andreas, Petrus en Paulus, Nederlands Gereformeerde Kerk, Evangelische gemeente Maranatha Protestantse wijkgemeente Iona, Protestantse wijkgemeente Koningshof.