Arnhem klaar voor week

Op talloze plaatsen in Nederland zoeken christenen elkaar op in de Week van Gebed. Het Bulletin van de Raad van Kerken in Arnhem laat zien hoe de leden van verschillende kerkgenootschappen in de Rijnstad met elkaar optrekken vanaf zondag 18 januari t/m zondag 25 januari 2015.

Iedere avond ontmoet men elkaar in een andere kerk. Er is een grote interkerkelijke slotviering in de H. Walburgiskerk op zaterdag 24 januari en men organiseert ook gebedsmomenten buiten de kerkmuren op diverse locaties in de stad.

De volgende locaties doet men aan met de gebedsestafette: :
– zondag 18 januari; De Hoeksteen in Velp
– maandag 19 januari: Het gebouw van de Voedselbank.
– dinsdag 20 januari: Stoelenproject “De Duif”.
– woensdag 21 januari: Arentheemcollege.
– donderdag 22 januari: SWOA Schuytgraaf.
– vrijdag 23 januari: Stadhuis Arnhem.
– zaterdag 24 januari: Walburgiskerk.

Alle bijeenkomsten beginnen om 19.30 uur.

In Arnhem heeft men een filmpje wat gemaakt is door de EA-EZA, partner van de Raad van Kerken bij de week van gebed omgezet naar de eigen situatie. Klik hier voor de link: http://youtu.be/CHG39owDUp8

Recent is er ook materiaal toegevoegd aan de website van de Raad van Kerken, onder meer een samenspraak bij Johannes 4, die naast of in plaats van de Bijbellezing gebruikt kan worden. Klik hier.

Foto: De Sint Walburgis in Arnhem (foto van internet gemaakt door R. van Capelleveen)