Informatieboekje kerken

De Raad van kerken in Emmen heeft een informatieboekje gemaakt waarin de 25 verschillende kerken en kerkelijke gemeenschappen zich voorstellen. Dat meldt de Kerkbrief van april van de Drentse plaats.

De actieve raad van kerken heeft inmiddels een traditie opgebouwd. Het boekje is niet alleen aardig voor kerkleden. Het wordt breed verspreid, onder meer op campings, hotels, gelegenheden van bread en breakfast. Gasten kunnen op die manier een kerk zoeken die bij hen past. Het boekje ligt in iedere kerk ter inzage.

De ervaringen in Emmen laten zien hoe kerken elkaar plaatselijk kunnen versterken als ze samenwerken. Er zijn meer plaatsen waar men juist in de informatievoorziening samen op trekt. Soms is er sprake van een gezamenlijk bord met de vermelding van de kerkdiensten aan het begin van een plaats. Soms zijn er teksten opgenomen in een plaatselijk huis-aan-huis-blad.