Symposium over economie

De Provinciale Raad van Kerken Zuid-Holland houdt vrijdagmiddag 23 mei veen minisymposium over geloof en economie onder het motto ‘crisis en kansen’. De bijeenkomst is bedoeld voor kerkbestuurders, vrijwilligers en belangstellenden.

Prof. dr. Johan Graafland, hoogleraar economie, onderneming en ethiek aan de universiteit in Tilburg, houdt een inleiding over ‘Geloof en economie en het perspectief op de economische crisis’. Hij heeft de bodem gelegd onder de gelijknamige brochure van de landelijke Raad. Vervolgens reageert dr. Ad van der Helm, vicaris van het bisdom Rotterdam, vanuit de kerk. Drs. Albert van der Touw, voorzitter van de Raad van bestuur van Siemens Nederland, geeft vervolgens een reactie vanuit het bedrijfsleven.

De bijeenkomst vindt plaats in De Boskant, Korte Koediefstraat 25 in Den Haag (5 minuten lopen van het centraal station). Het begint om 14.30 uur en is om 16.30 uur afgelopen; tot 17.00 uur is er gelegenheid elkaar informeel te ontmoeten. Opgave via: h.wevers@pkn.nl. Deelname gratis.