Live in Jaarbeurs

Tijdens de beurs Leven & Geloven op zaterdag 2 november 2013 zal er een live verbinding tot stand komen met de assemblee van de Wereldraad van Kerken die op hetzelfde moment plaatsvindt in Busan in Zuid-Korea. De verbinding wordt mede mogelijk gemaakt door de Raad van Kerken, die een coördinerende taak heeft ten aanzien van de Nederlandse delegatie.

De initiatiefnemers willen met de live verbinding verslag doen van de ontwikkelingen in Busan aan de bezoekers van de beurs Leven & Geloven. Algemeen secretaris drs. Klaas van der Kamp zegt over de live verbinding: ‘Graag waren wij met mensen aanwezig geweest op Leven & Geloven. De World Assembly maakte dat onmogelijk. Een van onze leden suggereerde toen een live verbinding tot stand te brengen’. Organisator Marco van de Wetering van Leven & Geloven was direct enthousiast: ‘Niet alleen de Raad van Kerken is op deze manier toch aanwezig, het geeft ook een heel klein inkijkje in de bijeenkomst van de World Council of Churches. Een prachtige aanvulling tijdens ons evenement en voor de Raad van Kerken extra exposure’.

Een afvaardiging van de Raad van Kerken is vanaf 30 oktober aanwezig op de tiende assemblee van de Wereldraad. De assemblee stelt kerken wereldwijd in de gelegenheid hun agenda’s op elkaar af te stemmen, de kerken proberen ook naar elkaar toe te groeien in eenheid en gerechtigheid. Met vieringen en presentaties op een grote marktplaats geven christenen in Busan elkaar een idee van de eigen spiritualiteit.

De live verbinding wordt tot stand gebracht op zaterdag 2 november 2013 om 13.00 uur in Hal 5 van de Utrechtse Jaarbeurs. Het is dan ongeveer 23.00 uur in Busan.