Witte recepten met Kerst

Op de website www.sameneerlijketen.nl zijn speciale recepten opgenomen voor de adventstijd en de kerstperiode. Er zijn allerlei recepten, onder meer in de kleur wit, passend bij kerst.

Voor inspiratie voor een Groene Kerst én Groene Kerk  is er onlangs (op zaterdag 15 december) een groene kerkendag  gehouden in Nieuwegein (zie www.groenekerken.nl). Die dag wordt georganiseerd in door Kerk in Actie (PKN). Ook  de eerste katholieke parochies hebben zich gemeld  met hun initiatieven om als kerk je inzet voor een duurzame schepping te tonen.

Om een  kerk `groener` te maken, rond beleid, geld, energie, natuur en inkoop staan er diverse suggesties op de site te lezen. Uiteraard kan men aanvullend ook gebruik maken van informatie  rond voedsel, bloemschikken, vieren of  het inrichten van kerktuinen op de groene database- websites van de Raad van Kerken. Joost Kahmann en Tini Brugge Groene verzorgen deze websites van de Raad van Kerken.

www.sameneerlijketen.nl;
www.scheppingvieren.nl;