Als steward naar Busan

De Wereldraad van Kerken nodigt jonge christenen over de hele wereld uit om te solliciteren als steward bij de tiende assemblee van de Wereldraad van 23 oktober tot 10 november 2013 in Busan, Zuid-Korea. Jonge mensen die willen reageren moeten tussen de 18 en 30 jaar oud zijn. Thema van de assemblee is: ‘God van leven, leid ons in gerechtigheid en vrede’.

Voor de assemblee krijgen stewards een online opleiding en een opleiding ter plaatse. Ze krijgen daarin achtergronden bij de assemblee. Stewards bieden allerlei ondersteunende diensten tijdens de assemblee zelf, bijvoorbeeld om de vieringen mogelijk te maken, de plenaire vergaderingen, de documentatie, administratie en de communicatie. Er zijn in totaal 150 jonge mensen nodig.

Stewards zijn druk tijdens de assemblee. Tegelijk biedt de ontmoeting een bron voor eigen vorming en visie. Zij die interesse hebben, kunnen tot 7 februari 2013 reageren. Op de website van de Wereldraad van Kerken zijn sollicitatieformulieren te vinden, die men kan invullen.

Het bureau van de Raad van Kerken organiseert in de loop van het jaar een ontmoeting van de Nederlandse deelnemers die naar Busan gaan. Als er stewards uit Nederland zijn uitgekozen zijn ze hartelijk welkom om ook deze afstemmingsvergadering bij te wonen. Het bureau van de Raad hoopt dat er onder de 150 jonge mensen ook Nederlandse jongeren vertegenwoordigd zijn.

More information on the WCC stewards programme
Download the application form as pdf (804 KB) or as MS Word document (230 KB)
Official website of the WCC 10th Assembly

Foto’s van de stewards op Kreta, tijdens het laatste Centraal Comité dat als voorbereiding diende voor Busan.