Reliswitch

Onder de titel ‘Reliswitch’ is de website www.bruggenbouwers.com met een nieuwe reeks artikelen begonnen. Hoofdredacteur Greco Idema vraagt in dit onderdeel diverse Nederlanders met een reli-achtergrond aan te geven voor welke religie ze zouden kiezen als ze hun eigen religie vaarwel moesten zeggen. Een volgende vraag is, wat men het meest van de eigen religie zou missen en waarmee men de meeste moeite zou hebben in die andere gekozen religie.

Klaas van der Kamp is één van de mensen die het spits afbijten. Hij kiest voor een benadering vanuit het Jodendom en noemt dat een zeer logische keus voor iemand met een christelijke achtergrond. Wie ook zijn ergernis wil lezen en zijn gemis bij keus voor het Jodendom van christelijke elementen, kan hier klikken: http://www.bruggenbouwers.com/2012/10/29/reliswitch-klaas-van-der-kamp/

De website www.bruggenbouwers.com trekt dagelijks tussen de 500 en 800 unieke bezoekers en is daarmee de meest bezochte interreligieuze website van Nederland.

Foto: De St. Nicolaaskerk in Chania is naar eigen zeggen van de Grieken de enige kerk met de symbolen van twee religies op de buitenkant, in dit geval de christelijke en de islamitische.