Licht kerken8 te koop

Plaatsen die zich willen voorbereiden op de kerkennachten 2011 kunnen waxinekaarsjes kopen. Het bureau van de Raad van Kerken betrekt ze van één van de gemeenten en kan ze doorsturen. De kaarsjes kennen het opschrift en het logo van de kerkennacht aan de ene kant en aan de andere kant is de datum afgedrukt: 24 en 25 juni 2011.

Zoals bekend vindt er dit jaar voor het eerst een landelijk gecoördineerde kerkennacht plaats in diverse steden. Daaronder zijn: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Haarlem, Nijmegen, Den Helder, Veenendaal, Leeuwarden, Gouda, Breda. Ook andere plaatsen kunnen als gangmaker fungeren om meer bekendheid aan het initiatief te geven. De kaarsjes die beschikbaar zijn kunnen in een bidkapel worden geplaatst of bij een vergadering op tafel worden aangestoken.

De initiatiefgroep heeft inmiddels de grote lijnen voor de kerkennachten 2011 uitgezet. Er zijn diverse promotiematerialen; er is een persconferentie gepland en de programma’s krijgen steeds meer body. De landelijke Raad van Kerken komt met een oecumenisch themanummer begin mei, zodat alle raden van kerken en vele kerkelijke werkers geïnformeerd zijn over de mogelijkheden en achtergronden.

Het is de bedoeling om het evenement over 2 jaar weer stevig landelijk af te stemmen. Gemeenten die nu nog niet meedoen met het initiatief kunnen dit jaar gebruiken voor een verkenning in een van de plaatsen die wel participeren.

Mensen kunnen kaarsjes bestellen tot 15 april; de levertijd is circa 4 – 6 weken; de prijs: € 0,25 per stuk; of liever nog: een volle doos van 270 stuks voor 60 euro. Zolang de voorraad strekt.

Foto:
Rob Lijesen links en Bert Kuipers ontsteken het licht van de kerkennacht
De ene kant van het waxinelichtje geeft de data waarop de kerkennacht in 2011 plaatsvindt
De andere zijde van het waxinelicht geeft het logo van de kerkennacht